Wiedza i społeczność – klucz do sukcesu silnej marki

2025-01-02
Opublikowany w Video
2025-01-02 Adrianna Wardzala

Wiedza i społeczność – klucz do sukcesu silnej marki

Scena Jutra to coś więcej niż branżowe wydarzenie. To przestrzeń, która łączy świat technologii, sztuki i biznesu. To miejsce wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji. Michał Fiodorow, współtwórca konferencji i CTO firmy Prolight, opowiada o tym, jak budować markę, stawiając na autentyczność, współpracę i nienachalną promocję.

Dlaczego warto dzielić się wiedzą?

Wiele firm niechętnie dzieli się wiedzą z obawy przed wykorzystaniem cennych informacji bez nawiązania współpracy z nimi. Doświadczenia Sceny Jutra są całkiem odmienne – dzielenie się wiedzą buduje pozycję ekspercką i zaufanie w branży.

Dzieląc się wiedzą, nie tylko pokazujemy otwartość, ale sami się rozwijamy. Dzięki temu uczymy się więcej i szlifujemy swoje umiejętności. W dłuższej perspektywie to się opłaca – potwierdza Michał Fiodorow. Scena Jutra stała się przestrzenią, gdzie wiedza nie tylko jest przekazywana, ale i rozwijana – poprzez warsztaty, wykłady i dyskusje.

Społeczność jako fundament marki

Od pierwszej, kameralnej edycji do dziś, kiedy to wydarzenie przyciąga setki uczestników, Scena Jutra konsekwentnie buduje społeczność wokół wspólnych wartości: współpracy, interdyscyplinarności i otwartości.

Ludzie wracają do nas, bo wiedzą, że mogą tutaj znaleźć zarówno inspirację, jak i realne wsparcie w swojej pracy. Scena Jutra to przestrzeń dla tych, którzy chętnie opowiadają o tym, co robią, jakie mają doświadczenia i dla tych, którzy chcą tego słuchać i czerpać z tego jak najwięcej – podkreśla Michał.

Scena Jutra to nie tylko spotkanie ludzi, którzy opowiadają o swoich sukcesach. To również miejsce, w którym uczestnicy konfrontują się z trudnymi tematami: wyzwaniami zawodowymi, zmianami rynkowymi, wpływem technologii na sztukę i społeczeństwo czy bezpieczeństwem psychologicznym i zachowaniem równowagi w życiu.

Równowaga między Prolight a Sceną Jutra

Prolight, firma specjalizująca się w oświetleniu scenicznym, od samego początku odgrywa istotną rolę w organizacji Sceny Jutra, ale Michał podkreśla, że wydarzenie to nie jest narzędziem stricte sprzedażowym:

Nie chcemy eksponować naszej marki i błyszczeć na pierwszym planie. Dla nas ważna jest społeczność i merytoryka. To, że jesteśmy jednym z partnerów, przychodzi naturalnie.

To podejście sprawia, że Scena Jutra zyskała autonomię, stając się fundacją, która skupia się na organizowaniu wydarzeń edukacyjnych i networkingowych dla branży. Nie ma tutaj przestrzeni na faworyzowanie jednej marki, dlatego przy organizacji tej konferencji ramię w ramię pracują ze sobą najwięksi konkurenci z branży. 

Ekosystem wiedzy: eventy, podcasty, nagrody

Scena Jutra ewoluuje, dostarczając wartość wieloma kanałami:

  1. Konferencja: coroczne spotkanie wypełnione merytorycznymi wystąpieniami i panelami dyskusyjnymi na trzech scenach 
  2. Wywiady na YouTube: nagrywane w wirtualnym studio podczas wydarzenia, następnie publikowane na YT
  3. Podcast: cykliczne rozmowy z ekspertami, które pogłębiają poruszane podczas eventów tematy
  4. Nagroda Kreatora Sceny Jutra: docenienie młodych talentów w branży, którzy wnoszą świeże spojrzenie i kreatywnie podchodzą do swojej pracy.

Michał podkreśla, że te inicjatywy nie tylko angażują społeczność, ale silnie wpływają na rozwój całej branży.

Najważniejsze lekcje dla marketerów

  1. Wiedza buduje zaufanie
    Dzielenie się wiedzą pozwala budować wizerunek eksperta i tworzyć trwałe relacje z odbiorcami.
  2. Społeczność jest kluczem
    Budowanie zaangażowania ludzi, słuchanie ich potrzeb i tworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń to fundament każdej silnej marki.
  3. Autonomia wzmacnia autentyczność
    Budowanie wiarygodności i trwałej wartości nie jest możliwe jeśli partnerzy nie zrozumieją, że robienie prezentacji demo na scenie eventu nie służy ich promocji. Każdy otrzymuje odpowiedzialność za jakość i realizuje wspólne założenia na najwyższym poziomie. 
  4. Długoterminowe podejście działa
    Budowanie marki opartej na merytoryce wymaga czasu, ale przynosi efekty w postaci lojalnej społeczności i pozycji lidera w branży.

Podsumowanie

Scena Jutra to dowód na to, że można rozwijać się biznesowo, będąc wiernym wyznawanym wartościom. Poprzez edukację, wymianę wiedzy i konsekwentne budowanie społeczności, uznawana jest za jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce. 

Jeśli szukasz inspiracji, jak budować swoją markę, opierając się przede wszystkim na merytoryce, warto śledzić osiągnięcia Sceny Jutra.